Propostes 4 anys fins al 23 de maig

Tasques 4 anys tercer trimestre de l'11 fins al 23 de maig

Per descarregar les tasques en PDF i imprimir-les pitjau el botó:

Para descargar las tareas en PDF e imprimirlas pulsad el botón:

Vos feim arribar noves propostes per aquests dies que continuam a casa. Recordau que és convenient que ens aneu enviant fotografies de les tasques que feis amb els infants al correu electrònic de la tutora.
Os mandamos nuevas propuestas para estos días en los que seguimos en casa. Recordad que es conveniente que nos mandéis fotografías de las tareas que hacéis en casa con los niños al correo electrónico de la tutora.

 

1.- PASTA DE SAL

Vos proposam una activitat plàstica ben divertida: FER PASTA DE SAL! És una massa que es crea amb materials naturals que segur teniu per casa. És molt fàcil i ràpida de preparar i permet als infants crear, jugar i experimentar. A més, la poden preparar ells mateixos i segur que gaudiran de manipular, mesclar, amassar…

Os proponemos una actividad plástica muy divertida: ¡HACER PASTA DE SAL! Es una masa que se crea a partir de materiales naturales que seguro tenéis por casa. Es muy fácil y rápida de preparar y permite a los niños/as crear, jugar y experimentar. Además, la pueden preparar ellos mismos y seguro que disfrutarán de manipular, mezclar, amasar…

INGREDIENTS / INGREDIENTES:

  • 1 tassó de sal / 1 vaso de sal
  • 2 tassons de farina / 2 vasos de harina
  • 1 tassó d’aigua aproximadament / 1 vaso de agua aproximadamente

ELS NINS/ES PODEN ESCRIURE ELS INGREDIENTS A UN FULL i així també treballaran l’escriptura, traç de números…
LOS NIÑOS/AS PUEDEN ESCRIBIR LOS INGREDIENTES EN UNA HOJA y así también trabajarán la escritura, trazo de números…

PROCEDIMENT / PROCEDIMIENTO:

Posar la sal i la farina a un bol i mesclar bé. De mica en mica anar afegint l’aigua fins que la massa no s’aferri a les mans. Es pot deixar blanca o donar-li color afegint colorant alimentari.

Poner la sal y la harina en un bol y mezclar bien. Poco a poco ir añadiendo el agua hasta de que la masa no se pegue en las manos. Se puede dejar blanca o darle color añadiendo colorante alimentario.

ALGUNES IDEES… / ALGUNAS IDEAS…

Un cop hagin acabat de crear les figures es poden deixar eixugar a l’aire (o ficar al forn per assecar més ràpid) i un cop seques es poden pintar. Si sobra massa o es vol reutilitzar es pot guardar dins un recipient hermètic o embolicada amb paper film dins el frigorífic.

Cuando hayan terminado de crear las figuras se pueden dejar secar al aire (o meter en horno para secarlas más rápido) y una vez secas se pueden pintar. Si sobra masa o se quiere reutilizar se puede guardar dentro de un recipiente hermético o envuelta en papel film dentro del frigorífico.

 

2.- JA PODEM SORTIR! / ¡YA PODEMOS SALIR!
Segurament ja haureu sortit a fer alguna passejada amb els vostres fills/es i segur que després de tant de temps d’estar a casa ha resultat una experiència ben especial. Per això vos demanam que els nins/es facin un dibuix d’alguna sortida o passejada d’aquests dies i escriguin alguna paraula relacionada amb el moment viscut o amb el dibuix que han fet.

Seguramente ya habréis salido a dar algún paseo con vuestros hijos/as y después de tanto tiempo de estar en casa habrá sido una experiencia muy especial. Por eso os pedimos que los niños/as hagan un dibujo de algún paseo de estos días y que escriban alguna palabra relacionada con el momento vivido o con el dibujo que han hecho.

 

3.- UN BERENAR DIVERTIT / UNA MERIENDA DIVERTIDA
Fer animals, formes geomètriques, cares… amb fruites pot resultar una activitat molt divertida i saludable.
-Primer hauran de fer ben netes les fruites que necessitin.
-Després treballaran la motricitat fina per pelar amb les mans algunes fruites com un plàtan, una mandarina…, tallant els trossos amb un ganivet de punta rodona (amb ajuda d’un adult)
-També hi haurà una part molt important de creativitat a l’hora de fer la composició.
-Poden escriure el nom de les fruites que han emprat, comptar-les i escriure el número, fer seriacions (ex: raïm, plàtan, raïm, plàtan…), classificar per colors, tipus de fruita,…
Es una bona manera de menjar fruita i presentar-la de forma atractiva!


Hacer animales, formas geométricas, caras… con frutas puede resultar una actividad muy divertida y saludable.
-Primero deberán limpiar bien las frutas que necesiten.
-Después trabajarán la motricidad fina pelando con las manos algunas frutas como un plátano, una mandarina…, cortando los trozos con un cuchillo de punta redonda (con ayuda de un adulto).
-También habrá una parte muy importante de creatividad al hacer la composición.
-Pueden escribir el nombre de las frutas que han utilizado, contarlas y escribir el número, hacer seriaciones (ej: uva, plátano, uva, plátano…), clasificar por colores, tipo de fruta,…
¡Es una buena manera de comer fruta y presentarla de forma atractiva!

 

4.- JOC DELS DAUS / JUEGO DE DADOS
Preparau un dau, un paper, un llapis, retoladors… Al full escriviu els números de l’1 al 6 (també ho poden fer els nins/es).
El nin/a ha de llançar el dau i ha de comptar els puntets, després ha d’encerclar amb el llapis el número que li ha sortit.


Preparad un dado, un papel, un lápiz, rotuladores… En una hoja escribid los números del 1 al 6 (también lo pueden hacer los niños/as).
El niño/a tiene que lanzar el dado y contar los puntitos, después tiene que rodear con el lápiz el número que le ha salido.


Teniu vàries opcions: / Tenéis varias opciones:

1-Escriure la sèrie numèrica ordenada, així si no coneix el número pot anar contant.
1-Escribir la serie numérica ordenada, así si no identifica el número puede ir contando.

2-Escriure els números desordenats i repetits per tot el full.
2-Escribir los números desordenados y repetidos por toda la hoja.

Podeu jugar en família, cada participant amb el seu full, anau tirant el dau per torns i el primer que aconsegueix encerclar tots els números ha guanyat!
¡Podéis jugar en familia, cada participante con su papel, vais tirando el dado por turnos y el primero que consiga rodear todos los números gana!

5.- JOC DE LES LLETRES
A un paperet podeu escriure una lletra (per exemple P) i a un altre paperet, la mateixa lletra taxada (no P). Podeu posar cada paperet dins una capsa, pot, damunt la taula una mica separats…
Després li podeu demanar al vostre fill/filla que vagi a cercar algunes joguines o objectes de casa.
Quan ja els tingui tots, haurà d’anar agafant-los un per un i pensar si té o no té la lletra escrita (P /No P) i anar-los classificant tots. Una vegada acabat, es pot fer fer el mateix amb altres lletres.En un papelito podéis escribir una letra (por ejemplo P) y en otro papelito, la misma letra tachada (no P).

Podéis poner cada papelito dentro de una caja, bote, sobre la mesa un poco separados… Después le podéis pedir a vuestro hijo/hija que vaya a buscar algunos juguetes u objetos de casa. Cuando ya los tenga todos, tendrá que irlos cogiendo uno por uno y pensar si tiene o no tiene la letra escrita (P/ No P) e irlos clasificando todos. Una vez acabado, se puede hacer lo mismo con otras letras.

 

6.- RETRAT D’UN FAMILIAR
Li heu de demanar al vostre fill/filla que triï a algú de la família (dels que viuen a casa, algú altre amb qui facin videocridades o que pugueu veure una foto seva…).
A un paper, cartró, cartolina… haurà de fer un retrat observant bé els detalls (cabells, color dels ulls, si du arracades, ulleres, barba…) intentant no oblidar res (orelles, celles, coll,…). A baix o a un costat pot intentar escriure a qui ha dibuixat.

Le tenéis que pedir a vuestro hijo/hija que elija a alguien de la familia (de los que viven en casa, alguien con quien hagáis videollamadas o que podáis ver una foto suya…).
En un papel, cartón cartulina… tendrá que hacer un retrato observando bien los detalles (pelo, color de los ojos, si lleva pendientes, gafas, barba,…) intentando no olvidar nada (orejas, cejas, cuello,…). Abajo o a un lado puede intentar escribir a quien ha dibujado.

 

7- ESTONETES
Aquesta proposta consisteix en escriure o dibuixar en un paperet (del color i forma que vulgueu donar-li) tots aquells bons moments, situacions divertides, jocs, rialles,… que heu viscut a casa i que els infants han gaudit. Els escrits (poden ser paraules o frases curtes -amb ajuda-) es posaran dintre del pot de vidre amb tapa. D’aquesta manera l’infant i la família podreu accedir en qualsevol moment al vostre pot i reviure els bons moments. El pot es podria personalitzar amb dibuixos, trossets de paper de colors, trossets de tela, fil de llana, purpurina, gomets,…

Esta propuesta consiste en escribir o dibujar en un trozo de papelito (del color y forma que queráis) todos aquellos buenos momentos, situaciones divertidas, juegos, risas,… que habéis vivido en casa y en las que los/as niños/as han disfrutado. Los escritos (pueden ser palabras o frases cortas -con ayuda-) se guardarán dentro del frasco de cristal con tapa. De este modo, vuestros hijos/as y la familia podréis acceder en cualquier momento a vuestro bote y revivir los buenos momentos. El frasco se podría personalizar con dibujos, trocitos de papel de colores, trocitos de tela, hilo de lana, purpurina, gomets,…

8- CONTE I DIBUIX
Podeu mirar el següent conte, que els nins i nines ja coneixen de l’escola. Després els podeu demanar que facin un dibuix, vos expliquin allò que han dibuixat per treballar una mica el llenguatge oral i escriure alguna paraula (nom del protagonista, personatges,…).

Podéis mirar el siguiente cuento, ya que los niños y niñas lo conocen de la escuela. Después les podéis pedir que hagan un dibujo, os expliquen aquello que han dibujado para trabajar un poco el lenguaje oral y escribir alguna palabra (nombre del protagonista, personajes,…).

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>